fredag 2. mars 2012

Smiiiiil

Jeg tror at mange av de som kjenner meg, vil beskrive meg som ei jente med godt humør. Jeg ønsker å være en jente med godt humør. Smil er jo den fineste fasongen på munnen. Og jeg er jo glad og fornøyd. Har verdens beste samboer, en fantastisk familie og verdens beste venner. Jeg har en jobb som jeg gleder meg til å gå til hver eneste dag, og et flott hjem. Med andre ord har jeg mye å sette pris på, som man ikke kan ta for gitt. Men bak smilet skjuler det seg tårer, fortvilelse og sinne. Jeg er kronisk syk og lever med smerter 24 timer i døgnet.

Jeg vil ikke si at smilet mitt ikke er ekte. Men noen dager er det tyngre å smile enn andre. Noen dager er det lett å glemme alt jeg har å sette pris på. Og jeg merker at det blir tyngre og tyngre jo lengre tid som går. 

Jeg får stadig spørsmål om hvordan jeg har det. Da er det veldig enkelt å si at jeg har det bra. Og det er jo delvis sant. Jeg har det jo bra, på grunn av alt jeg nevner i første avsnitt. Jeg ønsker ikke å være ei sur, bitter kjerring som bare sitter og klager. Jeg vil ikke være negativ. Men livet som kronisk syk er langt fra rosenrødt. En god venninne av meg har alltid en tilleggskommentar når hun spør meg hvordan jeg har det. Hun sier "Hvordan har du det, Guro? Og jeg er ikke interessert i den offisielle versjonen, jeg vil vite hvordan du virkelig har det".  

For meg er det viktig å smile. Hvis smertene skal få vinne over smilet, så har jeg tapt. Men av og til må jeg la tårene, fortvilelsen og sinnet slippe til. Det er både viktig og godt å få det ut av kroppen. Det å skrive dette innlegget er en slik utluftning. Jeg får ut det jeg tenker på. 

Prix sitt slagord er "Smiiil- du har gjort en god deal". Jeg føler ikke at jeg har gjort så god deal når det gjelder kroppen. Men jeg smiler likevel. God helg :-)

1 kommentar:

  1. Imponert over stå-på-viljen din, Guro! Og ja, du er absolutt ei jente med godt humør :-) Klem fra meg i sola!

    SvarSlett