søndag 18. mars 2012

Pukka-te

Jeg har enda ikke blitt voksen, ergo jeg drikker ikke kaffe. Men det går derimot ikke en dag uten at jeg drikker te. Min favoritt er Pukka, og jeg vet at flere av mine lesere også er glad i den. Jeg skal derfor komme med en anbefaling til dere. I Norge, enten man kjøper på butikk eller nett, ligger prisen på rundt 60 kroner per pakke. Det er med andre ord en relativt dyr te. I forige uke kom jeg tilfeldigvis over Pukka Herbs egne hjemmeside. Og hold dere fast; for her selger de akkurat den samme teen til ca 20kr(1,95-2,25 pund). Jeg bestilte 10 pakker, og da var jeg fortsatt under den magiske 200 kroners-grensa(handler man for mindre enn 200kr i utlandet, slipper man å betale toll). I frakt kostet det ca 50kr, men hver pakke ble jo fortsatt veldig billig. Frakt regnes heller ikke med i de 200 kronene.

Det var onsdag kveld jeg la inn bestillingen. Regnet med at jeg hadde teen hos meg mot neste helg hvis jeg var heldig. Men der tok jeg feil. Lørdag kom postdama med pakken! Tenk det! Det gikk tre dager fra jeg bestilte fra England til jeg hadde pakken hos meg i Nord-Norge! Om jeg f.eks hadde bestilt samme teen for 59 kroner hos blivakker, hadde det gått minst en uke før jeg hadde fått pakken. Jeg vet ihvertfall hvor jeg skal handle Pukka heretter!



Hvis du er fristet til å gjøre det samme, finner dere nettsiden her.

Noen av dere har kanskje ikke hørt om Pukka før? Det er en 100% økologisk urtete, og firmaet fokuserer på "fair-trade"- altså at arbeidskraften ikke utnyttes. Det finnes veldig mange forskjellige smaker, som passer til tid på døgnet og sinnsstemning. F.eks morning time, night time, love, relax, harmonise osv.



Jeg har en lat søndag. Drikker Pukka, spiser mammas kjeks, tenker tilbake på gode minner med bestemor, henter inspirasjon i interiørblad, surfer på nett, ser sport på tv, retter litt prøver. Jeg sto opp med en stor kul i halsen, så influensa er nok på vei. Har helt innpå med c vitamin og håper på det beste.

7 kommentarer:

  1. Tusen takk for supert tips! Jeg har nettopp oppdaget denne teen, som smaker nydelig... men er fryktelig dyr. Nå har jeg bestilt, og krysser fingrene for at jeg får pakke i posten ganske snart. :-)

    mvh
    Oddny Jørgensen

    SvarSlett
  2. Meget oppegående tips! Mange takk! Steinar :-)

    SvarSlett
  3. Takk for supert tips! Har nettopp bestilt og venter spent på å se hvor lang tid det tar før teen kommer i posten :-)

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg ser at det er ganske lenge siden du skrev dette innlegget, men jeg prøver meg på et spørsmål likevel. Jeg prøvde å bestille fra den samme nettsiden (link i innlegget ditt over), men Norge lå ikke som et alternativ når jeg skulle fylle ut adressen min. Hvordan fikk du til å bestille varer fra denne nettsiden? Takk for godt tips! :)

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg har bestilt fra denne siden før og det gikk bra. Skulle legge inn en ny bestilling nå, det gikk ikke, Norge kom ikke opp som et alternativ. Noen som vet hvorfor?

    SvarSlett
  6. Hei :) Her er svaret som står skrevet på hjemmesiden til Pukka: Why do Pukka not ship to Australia, USA, Canada, Norway, Netherlands or Denmark? ^Unfortunately we are no longer able to ship orders direct to these destinations either due to strict international customs and paperwork requirements and regulations or because some countries have specific distributor agreements.

    SvarSlett
  7. Bare et tips! Shopping4net har Pukka-te til bare 32 kr :)
    http://www.shopping4net.com/no/Soek.htm?q=pukka

    Anette

    SvarSlett