torsdag 2. februar 2012

Ny stue

Det er rart hvordan man endrer stil gjennom årene. På stua har vi hatt mørke bord, stoler og sofa. Det har passet veldig godt, siden vi har mørk parkett og lyse vegger. Men før jul kjente jeg plutselig at jeg fikk nok av alt det mørke.

Egentlig startet det litt tilfeldig. Jeg var på tur til byen, og som alltid, sto P4 på i bilen. Plutselig hørte jeg reklame om at Møbelringen hadde 50% på en del utstillingsmodeller. Og dermed kjørte jeg innom der, og spurte om de hadde noen hvite spisestuemøbler på salg. Og joda, de hadde et bord. Perfekt var det også, siden stolene hadde grå sitteputer, og dermed nesten samme farge som sofaen. Dermed kjøpte jeg det.



Og da var det jo gjort! Det går jo bare ikke an å ha hvitt spisebord, mens de andre bordene er brun... Så på januarsalget ble det både nytt stuebord og nye vitrineskap. Det er kjempekult med disse helt hvite stuene, hvor alt av interiør er hvitt, men for meg blir det litt for sterilt. Sofaen får derfor fortsette å være grå. Den er dessuten verdens beste, så den kan ikke byttes ut.






Jeg fant ikke nytt bord for å ha mellom stolene. Så enn så lenge står det brune bordet som et sort får mellom alt det hvite. Bordet jeg skal ha er på Ikea, og det er ikke akkurat bare en liten svipptur unna. Heldigvis skal en av mine søte venninner nedover i helga og handle til sitt nye hus, så da blir det endelig nytt bord på meg, og stua blir komplett. Hvis jeg ikke får innvilget de lilla stolene som jeg ønsker meg da.....


3 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det :)

    SvarSlett
  2. Hvor har du kjøpt sofaen din?? :))

    SvarSlett
  3. Den er fra Hjellegjerde, serien heter inline og er en modulsofa. Kjøpt på Bohus :-) Men er 3 år siden.

    SvarSlett