fredag 17. februar 2012

Oppskrifter

Jeg trives veldig godt på kjøkkenet, og hadde derfor store planer om at en del av bloggen skulle være matoppskrifter. Jeg har derfor hatt det i bakhodet hver gang jeg har lagd mat de siste ukene. Men til min store forskrekkelse, har jeg oppdaget at jeg sakte men sikkert har mistet oppskriftene på veien. Ikke mistet de som i at jeg ikke finner de, men mistet de i den forstand at det er svært lite jeg lager ut fra oppskrift.

Det er ikke mange år siden jeg selv irriterte meg over at jeg f.eks ikke kunne få oppskrift på noe godt fra bestemor, fordi hun ikke hadde det. Det var helt usannsynlig for meg at man skulle kunne lage mat uten å følge en oppskrift til punkt og prikke. Men det er kanskje sånn det skal være når man blir voksen? Lager mat ut fra hva man finner i kjøleskapet og bruker øynene i stede for vekta. For noen år siden skjønte jeg f.eks ikke at det kunne gå an å lage vafler uten å følge en oppskrift fra punkt til prikke. Nå bruker jeg aldri oppskrift, og ingrediensene varierer fra gang til gang.

Jaja, vi får se om jeg finner på å lage noe etter en oppskrift. Da skal jeg dele den med dere! Kanskje det blir fastelavnsboller i løpet av helgen!

Ønsker dere alle en riktig fin helg. Kos dere, og nyt! Det skal ihvertfall jeg gjøre.

PS: Jeg har enda ikke fått innkalling fra Tromsø. Har ringt to ganger til og etterlyst, men det nytter hvis ikke. Snart sender jeg en torpedo... ;-)

2 kommentarer:

  1. Lykke til med torpederinga! morsomt å følge deg på bloggen :-) Klemmer fra bartebyen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Kanskje du tar på deg oppdraget? Håper dere får en flott dag for Linus i morgen! Stor klem

      Slett