fredag 24. februar 2012

Koselige dager

Denne uken har jeg hatt mange koselige dager. Onsdag og torsdag var jeg på mestringskurs i regi av smerteenheten på sykehuset i Bodø. Det var veldig godt og trivelig å treffe andre som er i samme situasjon som meg. Jeg fikk flere aha-opplevelser. Med kroniske smerter tenker man mye rart. Det var da godt å høre at jeg ikke er alene med disse tankene. Det er faktisk helt normalt. Jeg fikk også en del å tenke på, av forelesningene fra fagpersonene. Jeg må vurdere hva som må tømmes ut av glasset mitt. Det er ikke sikkert at det er dråpen som får det til å renne over som burde tas bort, men heller noe lenger ned i glasset...

Mamma er jo fra Bodø, så jeg har en god del slekt der. Så om kvelden tok jeg drosje og besøkte min mormor. Det var kjempekoselig å se henne igjen, og hun vartet meg opp med kveldsmat. Brødskiver og nystekte vafler. Onkel og tante kom også innom. Det var en utrolig koselig kveld. Takk for den mormor, Fay Rita og onkel Boa. Jeg er kjempeglad i dere <3

Etter to dager på kurs, satt jeg kursen innover til Saltdal. Jeg kjørte rett innom på Rognan og besøkte bestemor på sykehjemmet. Det var ubeskrivelig godt å se henne igjen og gi henne en klem. Når jeg dro herifra for to uker siden trodde ikke bestemor selv at hun kom til å være i live når jeg kom hjem nå. Men heldigvis tok hun feil. Det var godt å se at hun har det så bra på sykehjemmet. Personalet er kjempeflink og tar seg godt av henne. Det er også godt å høre at hun ikke har smerter, selv om det går mot slutten.

Bestefar ble dårlig forige helg, og har vært på sykehuset i flere dager. Men han er nå hjemme, så etter å ha besøkt bestemor, satte jeg kursen rett hjem til han. Han har influensa, men begynner å komme seg litt. Han bor jo på samme gårdstun som mamma og pappa, så når jeg er hjemme, springer jeg imellom husene.

I dag startet jeg dagen med nok en tur til bestefar. Etter han har vært syk og hatt noen fall, har pappa vært der hver morgen når han skal stå opp og hver kveld når han skal legge seg. I dag fikk pappa dra på jobb i rett tid, så tok jeg turen til bestefar og så til at han kom seg opp og hadde det bra. Så kjørte jeg og mamma til Rognan og besøkte bestemor. Hun hadde det bra i dag også, og koste seg med besøk. Hjemme hadde hun et maleri av en engel som passet på henne over sengen, og det tok jeg med til henne i dag. Hun ble strålende fornøyd.

Nå er det helg og vinterferie. Det skal nytes <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar